3 Maja

Z okazji 228 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja odbyło się 25 kwietnia w naszej szkole przedstawienie, które przygotowała P. Elżbieta Rola. Uczniowie z klas IV - VIII przypomnieli wydarzenia XVIII w,a także późniejsze, związane  z uchwaleniem Konstytucji i obchodami 3 Maja. Uczniowie zaprezentowali obrady Sejmu Czteroletniego, tekst Ustawy Rządowej (rozdziały), mówili o obchodach święta, o jego przywróceniu w 1990 r. i o XXI wieku. Chór zaśpiewał " Majową Jutrzenkę", " Mury" i " Polskie kwiaty". Publiczność obejrzała też prezentację multimedialną.

Ten spektakl został zaprezentowany w Wólce 3 maja br. Uczniowie kl.VIII zatańczyli na koniec poloneza, którego nauczyła ich P. Agnieszka Skrzypek. Dekoracje wykonała P. Monika Tomczak. Publiczność oklaskiwała naszych uczniów,bo nasz występ się podobał.

PAMIĘĆ O KATYNIU

5 kwietnia w naszej szkole uczcziliśmy pamięć Franciszka Kozieja i innych Polaków zamordowanych w Katyniu i innych miejscach kaźni w ZSRR. Wspomnieliśmy również ofiary katastrofy smoleńskiej. Program przygotowali uczniowie klasy V: Jakub Bociarn, Weronika Guzowska, Łucja Wolska, Wiktoria Wójcik, Basia Pawelec, Patryk Żydek, Jakub Głowacki oraz Łukasz Fiuta z kl. VII. Przed Dębem Pamięci i kamieniem poświęconym Franciszkowi Koziejowi odbył się apel poległych z udziałem wszystkich uczniów, zapłonął znicz i nastąpiła chwila ciszy.

WIOSNA!

21 marca rozpoczęła się wiosna. Tego dnia po zniszczeniu Marzanny wystąpiły przedszkolaki i powitały wiosnę.

Potem uczniowie obejrzeli prezentację o szkole przygotowaną przez kl. III i zdjęcia z wycieczki nad morze.

Następnie klasy młodsze udały się na wiosenne gry i zabawy, a klasy starsze uczciły Dzień Patrona szkoły.

Po wierszu o Tadeuszu Kościuszce i piosence " Krakowiak Kościuszki"w wuykonaniu kl. IV oraz prezentacji o Patronie

odbył się konkurs wiedzy o Naczelniku z udziałem uczniów kl. VIII, VI, V i IV. Konkurs wygrali: Agata Suszek i Alan Flis

z kl. V III, a kolejne miejsca zajęli: Karol Działa i Czarek Stańkowski z kl. VI oraz Paweł Szmit z kl. V.

Potem odbył się konkurs recytatorski. Wygrała go Jagienka Stachal z kl. VI, a kolejne miejsca zajęli:

Oliwia Żydek, Wiktoria Dąbek, Czarek Stańkowski i Patryk Żydek. Uczestnicy konkursów otrzymali dyplomy i nagrody.

Terminy zebrań z rodzicami i konsultacji indywidualnych w II semestrze roku szkolnego 2018/2019:

04.04.2019 - konsultacje indywidualne w godz. 16.00 - 19.00

13.05.2019 - wywiadówka godz. 17.00

Wycieczka nad morze

Ferie się skończyły,nauka znowu zaczęła, ale to nie koniec atrakcji. P. Krzystof Łysiak zorganizował wycieczkę na Wybrzeże. Wyjechaliśmy rankiem 12 marca z Sobianowic autokarem do Lublina, a tam przesieliśmy się do pociągu do Warszawy. Potem była przesiadka do Gdańska i wreszcie po 15.00 znależliśmy się w hostelu na brzegu Motławy. Z okien tego budynku widać było wyspę " Ołowiankę" i diabelski młyn. Po krótkim wypoczynku wyruszyliśmy z panią przewodniczką zwiedzać Stare Miasto. Oglądaliśmy Żuraw, ulicę Mariacką, Bazylikę Mariacką, Arsenał, Złotą Bramę, Dwór Artusa i oczywiście Neptuna.

Drugiego dnia pojechaliśmy autokarem przed Pomnik Stoczniowców i bramę Stoczni Gdańskiej. Wysłuchaliśmy opowieści o wydarzeniach 1970 i 1980 r. w Gdańsku.

Potem wyruszyliśmy do Sopotu na ulicę Monte Cassino, na slynne molo i na plażę. Wyszło słoneczko i zbieraliśmy muszelki.Później zatrzymaliśmy się w Oliwie - wysłuchaliśmy koncertu organowego w katedrze i wędrowaliśmy po parku oliwskim. Następnie udaliśmy się do Gdyni na Skwer Kościuszki. Zwiedziliśmy statek " Dar Pomorza" i kupiliśmy pamiątki.

Trzeciego dnia pojechaliśmy na Hel. Tam zwiedziliśmy z panem przewodnikiem Muzeum Obrony Wybrzeża, a potem pojechaliśmy do fokarium, żeby zobaczyć, jak karmią foki szare. Potem wróciliśmy do Gdańska i z dworca pojechaliśmy pendolino do Warszawy, a potem do Lublina. Po północy z naszymi opiekunami: P.Krzysiem, P. Kasią, P. Elą i P. Andrzejem wróciliśmy do Sobianowic. Wycieczka udała się fantastycznie, pogoda dopisała.